sobota 24. júna 2017

Na haluškách v Zázrivej

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Po dvoch dňoch som pokračovala vo vyšívaní druhého Z:


V Zázrivej bol 6. ročník súťaže vo varení a jedení bryndzových halušiek. Zatiaľ sme sa tohto podujatia nikdy nezúčastnili, ale keďže máme dobré skúsenosti s inou zázrivskou akciou, boli sme zvedaví, či sa jej vyrovná. Vyrovná!

















Miro, manželov včelársky kamarát, stará sa o včelárske minimúzeum











Prežili sme krásny deň medzi svojráznymi a úprimnými ľuďmi, pre ktorých je dodržiavanie svojich tradícií na prvom mieste. Po výstupe detských folklórnych skupín vystúpili aj skupiny "dospelákov", ale to už som na prudkom slnku nevydržala :-(

Čaj som si urobila po návrate domov. Bola som unavená z tepla a tak som siahla po mojom životabudiči, urobila som si matchu:






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

6 komentárov:

  1. Výšivka už se krásně rýsuje :-) Halušky bych si taky dala,já bych ochutnávala jak divá :-) Hezký zbytek víkendu A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Doteraz som o varení halušiek v Zázrivej nepočula. Viem iba o tej akcii, ktorá sa koná v Tureckej a v Terchovej. Toto vyzerá na takú komornejšiu akciu, s menej účastníkmi a návštevníkmi. No ja sa ani nečudujem, lebo v tých horúčavách ja z domu radšej ani nevyliezam. Tu u nás je aj tento víkend všeličo, nielen korunovačné slávnosti, ich hlavný program bol včera, ale ja som do mesta nešla práve kvôli neskutočnému teplu. Dnešné ráno je zamračené, mohlo by nám konečne napršať.
    Na bryndzové halušky nemám doma stravníkov, ale ja ich mám rada. Práve v tomto uplynulom týždni som si ich po rokoch varila. Samozrejme, že z polotovaru, lebo keď ich varím ja, nikdy sa mi nepodaria. Predtým som ich naposledy jedla niekedy pred rokom v nejakej kolibe. Keďže tá jedna dávka bola pre mňa veľa, viac ako polovica išla nakoniec do odpadu :-( Hľadala som na internete, či sa dajú zamraziť, ale nič som nenašla. Asi ich každý varí len toľko, čo sa hneď zje.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Brynzove halusky - no, to bych si dala! :-) :-)
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, to je pěkná akce ... tak hezky postaru... a krásná atmosféra. Taky vaše setkání ku konci školního roku bylo v krásném prostředí. Fotky ze Zázrivej jsou tak pěkné a veselé.
    Kamarádka dělala kdysi halušky podle babičky, která žila u Zvolena. To víš, to to lítalo z prkénka do vody. Prostě ohromná zručnost. S Jirkou jsme si je rádi dělali (ale většinou kupované v prášku a pomocí struhátka na halušky). Musím si je někdy udělat.
    Já dneska měla rooibos rakytník citron bezinkový sirup... to je kombinace, viď.
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka,
    vyšívka pekne pribúda, teším sa na ňu :-)
    Mňam, bryndzové halušky máme radi, varím ich aspoň raz za dva týždne a už im prišiel na chuť aj náš Kubko, i keď radšej si dá brydzové pirohy, tak to striedam...
    Inak, pekná akcia, viem o nej.
    Pekný a úspešný týždeň, pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi pekne si tú akciu pofotila, rada by som také niečo zažila byť na mieste kde sa varí toľko bryndzových halušiek to musí byť zážitok :)

    OdpovedaťOdstrániť